تأسيس صندوق  پروژه  بيمه‌هاي زندگي، ابزاري براي تأمين مالي  بنگاه هاي توليدي

اخبار بانك و بيمه پايشگر-رئيس هيات مديره بيمه دانا، تأسيس صندوق پروژه  بيمه‌هاي زندگي را  اقدام موثري براي توسعه و تقويت بيمه هاي زندگي از يك طرف و ابزاري براي تأمين مالي از طريق بازار بيمه از طرف ديگر  دانست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر به نقل از  روابط عمومي بيمه دانا، دكتر رضا جعفري گفت: با شكل‌گيري اين صندوق و عرضه بيمه‌هاي زندگي براي پروژه هاي تعريف شده سرمايه‌گذاران مي‌توان منابع مورد نياز آن پروژه ها را تأمين و بدين طريق تأمين مالي بنگاه ها از بانك محوري به بيمه محوري تبديل شود و بيمه شدگان را نيز علاوه بر پوشش بيمه‌هاي عمر در سود ناشي از اجراي پروژه ها مشاركت داد.

وي در جمع رئيس كل و اعضاي هيات عامل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران با تقدير از اقدامات و تلاش‌هاي نهاد ناظر، به ويژه پشتكار و تلاش‌هاي رئيس كل طي مدت حضورشان در صنعت بيمه به منظور توسعه فرهنگ بيمه و افزايش ضريب نفوذ آن در جامعه و رفع بسياري از مشكلات موسسات بيمه گفت : با توجه به وضعيت بازار بيمه در حال حاضر و با هدف تقويت  شاخص‌هاي عملكردي و رفع برخي مشكلات باقيمانده در اين صنعت به نظر مي‌رسد ارائه چند پيشنهاد و اجرايي شدن آن در سطح جامعه بتواند كمك شاياني به حل اين مسائل در حوزه اجرايي كند.

وي گفت: سرمايه موجود شركت‌هاي بيمه نياز به بازنگري دارد، زيرا به نظر مي‌رسد سرمايه موجود فعلي كه برابر مقررات نهاد ناظر و مصوبه هيات دولت تعيين شده، كفايت پوشش تمام ريسك‌هاي بيمه‌گري و سرمايه‌گذاري اين شركت‌ها را نمي‌كند، لذا پيشنهاد مي‌شود با الهام گرفتن از مباني علمي و نظري، چارچوبي براي تعيين سرمايه بهينه هر يك از شركت‌ها با توجه به ريسك‌هايي كه پذيرفته اند، برنامه‌هاي استراتژيك و در نظر گرفتن انتظارات سهامداران تعريف شود .

همچنين به نظر مي‌رسد آئين‌نامه توانگري مالي فعلي در شرايط حاضر و با توجه به تغيير متغيرهاي تأثيرگذار بر ضرايب ريسك موسسات بيمه نياز به مهندسي مجدد دارد .

دكتر جعفري، بازنگري در برخي از مقررات بيمه مركزي و نهاد ناظر از جمله آئين نامه ۶۰ را مورد تأكيد قرار داد و افزود: محدوديت‌هاي آئين‌نامه فعلي مربوط به سرمايه‌گذاري‌ها موجب مي‌شود شركت‌هاي بيمه نتوانند از فرصتهاي سود‌آوري ساير زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري استفاده كنند و متحمل هزينه فرصت  مي‌شوند .مرجع اخبار رسمي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.