شريعتمداري: بگذاريم كار و توليد ادامه يابد

اخبار اقتصادي پايشگر- وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: بايد به سمت وحدت و يكپارچگي حركت كنيم، اما هنر اين است كه بگذاريم كار و توليد ادامه يابد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، كار و رفاه اجتماعي، «محمد شريعتمداري» در ديدار با تشكل هاي كارگري استان مازندران، از حمايت هاي ارزشمند تشكل هاي كارگري قدرداني كرد و افزود: كارگران ستون فقرات توليد در كشورند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد براي آينده بهتر تلاش كنيم، خاطرنشان كرد: بايد توجه كنيم كه با يك نظام سلطه روبرويم كه راهبرد تحريم را انتخاب كرده و فكر مي كند با اين راهبرد مي تواند شكنندگي ايجاد كند؛ اما سخت در اشتباه است.
وزير تعاون خاطرنشان ساخت: جريان توليد نيازمند آزاد بودن نقل و انتقال پول و وجود روابط بانكي با جهان است؛ همچنين صادرات نيازمند وجود بازاري در اين بخش است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد مسير و شرايطي را فراهم كنيم كه كشور به پيش برود، افزود: مقاومت مي كنيم اما در اين شرايط نبايد خودمان را تحريم كنيم، بلكه تا جاي ممكن بايد كشور را به مسير درست هدايت كنيم.
شريعتمداري اضافه كرد: كارگر بايد راضي باشد و با عشق كار كند؛ در غير اين صورت، كارگر ناراضي، كارفرما را بدبخت كرده و كالاي بي كيفيت را به بازار ارائه مي كند.
«يكي از موارد استاندارد نبودن توليد دركشور ما همين راضي نبودن كارگران از شرايطشان است. كارگري كه فكرش مشغول معاشش است نمي تواند به توليد درست فكر كند.»

** ضرورت توجه به معيشت بازنشستگان

 مرجع اخبار رسمي
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي درباره بازنشستگان نيز گفت: نبايد آينده كشور با بحراني روبرو شود كه جوانان آينده شان را تيره و تار ديده و تصميم به فرار از كشور يا ياس بگيرند؛ بر اين اساس بايد به مسايل بازنشستگان و حداقل ها و حقوق آنان توجه شود.
وي ادامه داد: در تحريم ها، بيشترين فشار بر محرومان، مستضعفان و مددجويان اعم از معلولان و خانواده هاي بي سرپرست و زنان سرپرست خانوار و همچنين دارندگان حقوق ثابت، كارگران، كارمندان و بويژه بازنشستگان است.
شريعتمداري هشدار داد: «اعلام خطر مي كنم هر تصميمي كه حفظ اشتغال موجود را با محدودتر كردن جريان تامين مواد اوليه به خطر بياندازد، در خط نظام سلطه و استكبار است.»
وي ادامه داد: امروز نه تنها هر تصميم، بلكه هر بي تصميمي و تاخير در تصميمي كه موجب شود نقل و انتقال وجوه مشكلتر، ارتباطات بانكي و پولي و مالي محدودتر، ورود مواد اوليه گرانتر و محدودتر و صادرات نفتي و غيرنفتي مشكلتر و توليد و اشتغال در كشور محدودتر شود، كمك به نظام سلطه و ظلم به مردم است؛ در واقع خود تحريمي در هر لباس و مسئوليتي جفاي غيرقابل گذشت به مردم است.
وزير تعاون خاطرنشان كرد: امروز حداقل دستمزد كفاف تامين معيشت نمي كند؛ همسان سازي يا نزديك كردن حقوق بازنشستگان كه در فشارند و تامين منابع براي بيمه كردن همه اقشار زحمتكشي كه پشت نوبت تامين بيمه هستند، بر همه ما واجب است.
وي بر صيانت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي نيز تاكيد كرد و گفت: كشور ما از نظر شاخص توسعه انساني در ميان كشورهاي نخست جهان است؛ طبق داده هاي علمي، در بهداشت عمومي و اميد به زندگي، فاصله فقير و غني – با وجود فشارهاي اخير- بعد از انقلاب بسيار بهتر از پيش از انقلاب است.
شريعتمداري در پايان يادآور شد: اين انقلاب بر شانه هاي مردم بوده و به همين دليل رو به جلو حركت كرده است، از بيان افتخارات جمهوري اسلامي ايران نترسيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.