پايشگر- جديدترين آمار رسمي قيمت مسكن در تهران طي مهر ماه نشان از متوسط قيمت ۸.۶ ميليون توماني هر مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه دارد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش ۸۳ درصدي داشته است.

پايگاه خبري تحليلي

مرجع اخبار رسمي

به گزارش پايشگر به نقل از بورس پرس،بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازي در مهر سال جاري متوسط قيمت هر مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران با رشد ۶.۳ درصدي به ۸ ميليون و ۶۳۳ هزار تومان افزايش يافت. در مهر سال گذشته متوسط قيمت هر مترمربع واحد مسكوني ۴ ميليون و ۷۱۵ هزار تومان بود كه در مهر سال ۹۷ با ۸۳ درصد افزايش به ۸.۶ ميليون تومان رسيده است.

بر اساس اين آمار متوسط قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در منطقه يك با افزايش ۴.۲ درصدي به ۱۸ ميليون و ۵۳۲ هزار تومان رسيده و در نوع خود يك ركود جديد در ماه پاياني حضور آخوندي در وزارت راه به جاي گذاشته است. كمترين متوسط قيمت مسكن در تهران با ۳ ميليون و ۶۳۵ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده تا عملا به‌عنوان ارزان‌ترين منطقه پايتخت شناخته شود.

همچنين در ماه گذشته ۸۱۱۷ فقره مبايعه نامه در تهران ثبت شده كه نسبت به ماه پيش از آن (شهريور ۹۷) بالغ بر ۹.۴ درصد كاهش يافته است. تعداد مبايعه‌نامه در مهر سال جاري در مقايسه با مهر سال گذشته با ۱۲۳۱۷ فقره حدود ۳۴ درصد كاهش يافته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.